Infocesta na Floridu

8.9.2011

Protože je důležité, aby pracovníci cestovních kanceláří znali co nejlépe nabízené destinace, pořádají se pro ně tzv. famtripy, tedy jakási výjezdní školení. A my se chceme s Vámi podělit o získané poznatky. Tentokrát Vás seznámím s Floridou.

Infocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na FloriduInfocesta na Floridu

V rámci poznávání nabízených destinací jsem se zúčastnil famtripu na Floridu a do Mexika. Jednoho únorového rána jsem se tedy sešel na letišti v Praze-Ruzyni se zástupci dalších CK a společně jsme se vydali se společností Alitalia na druhý břeh Atlantského oceánu, konkrétně do Miami, kde jsme přistáli krátce po 3. hodině odpoledně Po krátkém čekání na pasovou a imigrační kontrolu jsme se všichni sešli v příletové hale. Před halou jsme nastoupili do shutlle busu autopůjčovny Dollar a odjeli do této nedaleké pobočky této společnosti. Zde jsme převzali dva mikrobusy (tzv. vany), tedy dopravní prostředky nejčastěji používané při poznávacích zájezdech po USA.
florida_2008_-_cap_canareval_400florida_2008_-_cap_canareval_13_400florida_2008_-_cap_canareval_27_400

Ihned po naložení zavazadel jsme vyrazili podél pobřeží na sever , do městečka Titusville, kde jsme měli zajištěné ubytování. Ubytováni jsme byli v motelu, jakých najdete v USA nepočítaně. Tento motel byl ve vnitřních prostorách vyzdoben fotografiemi s vesmírnou tématikou, což dávalo tušit, že nedaleko bude Kennedy Space Center na Cape Canaveral. A právě kvůli němu jsme sem přijeli. Další den ráno jsme proto ihned po snídani odjeli na prohlídku tohoto známého střediska kosmických letů. U vstupu jsme se sešli s manažerkou, která nás krátce přivítala, poskytla nám základní informace a nabídla nám, za příplatek, společný oběd s některým z vysloužilých astronautů. Protože v „nabídce“ nebyl nikdo všeobecně známý, s díky jsme odmítli a vyrazili na prohlídku tohoto střediska, respektive části přístupné turistům. A proto turisty tady toho mají připraveného dost, venkovní expozice raket, Rocket Garden, a raketoplánů, vnitřní expozice další techniky, sály s nejrůznějšími simulacemi at již přistání na měsící, tak i řídícího střediska atd. Součástí areálu je 3D kino Imax. Vyzkoušeli jsme simulátor startu raketoplánu, Shuttle Launch Experience, který je prý z 95% shodný se skutečným startem. Nejvěrnější prožitek je pro sedící v 1. řadě tohoto simulátoru. A pak jsme se místním busem vypravili na prohlídku vzdálenějších části vesmírného střediska, jako jsou odpalovací rampy, respektive vyhlídková místa na tyto rampy. Odpoledne jsme prohlídku střediska ukončili, a před návratem do motelu si ještě zajeli na pláž, abychom konečně spatřili pověstné floridské pláže s bílým pískem. Ovšem nevzali jsme si plavky, tak jsme si pláž opravdu jen prohlédli a a vydali se zpět kdo motelu. Po cestě jsme se domluvili, že na večeři zajdeme společně do steakhausu sousedícím s naším motelem. Před večeří si ještě někteří z nás skočili na menší nákup do blízkého Wall Martu. A pak už jsme se těšili na steak. Nezajít si v Americe do steakhausu by byl hřích. Steak byl výborný, obsluha zvláštní. Abych v 35 letech musel ukazovat průkaz, abych si mohl dát pivo, na to nejsem příliš zvyklý. A to nám ještě místo objednaného Budvaru donesli nějaký místní Bud. No, co se dá dělat, není Budweiser jako Budweiser.
florida_2008_-_orlando_-_universal_studios_6_400florida_2008_-_orlando_-_universal_studios_39_400florida_2008_-_tampa_bay_27_400

Další den jsme po snídani vyrazili směr Orlando. Orlando turisty láká především na své zábavní parky, najdete zde např. Sea World, několik parků společnosti Disney a také 2 parky patří společnoti Universal Studios. A právě v nich jsme měli naplánovanou návštěvu my. V návštěvnickém středisku již pro nás byli připraveny vstupenky, mile nás překvapilo, že nám poskytli 2-denní vstupenkou platnou pro oba parky, jak do Universal Studios Florida, tak i do adrenalinového Universal´s Islands of Adventure. Jedinou vadou na kráse bylo, že na návštěvu těchto parků jsme měli čas jen jeden půlden. Začali jsme v Islands of Adventure, a já jsem krátce po vstupu, po pohledu na horskou dráhu The Incredible Hulk Coaster,pochopil, že to není park pro mě. S mým strachem z výšek si na horské dráhy a podobné atrakce nesednu. Ale většina mých kolegů byla z nabídky nadšená a tak jsme se přesouvali od jedné atrakce ke druhé. Abych tu přeci jen nebyl zbytečně, vybral jsem si atrakci nazvanou Jurassic Park River Adventure. Nejezdí se zde ve vysoko na horské dráze, ale po vodě a tak by to mohlo být pro mě ideální. Ty přerostlé ještěrky mně také nesežraly a tak jsem se spolu s ostatními mohl vydat za další atrakcí, horskou dráhou nazvanou Dragon Challenge. Cestou jsem si říkal, že aspoň tuto bych mohl zkusit, když už tady jsem. Po příchodu k atrakci jsem však svoje plány přehodnotil. Jako obvykle jsem počkal na ostatní, tentokrát však déle, jeli to několikrát. A pak jsme již spěchali do sousedního Universal Studios, kde po vzoru původního parku z Los Angeles vystavěli atrakce ve stylu amerických velkofilmů. Začali jsme s 4D Shrekem, který nezklamal a pak jsme již pokračovali dále do nitra parku. Vzhledem k omezenému času jsme si museli vybírat, co navštívíme a naše volba padla Men in Black. Nastoupili jsme do vozíků, obdrželi laserové zbraně a pustli se do boje s vetřelci. Popravdě řečeno, asi bychom zemi nezachránili. Po neúspěšném boji s vetřelci jsme zvolili návštěvu show inspirované filmy Terminátor. A pak už jsme museli spěchat na parkoviště, aby na nás ostatní nečekali, přeci jenom Terminátor bojoval déle než jsme předpokládali. Přišli jsme sice o pár minut pozdě, ale někteří z osádky druhého mikrobusu přišli až po nás. Takže jsme byli lepší.

Měli jsme štěstí, že jsme parky navštívili mimo hlavní sezonu, takže většina atrakcí byla bez front a my jsme toho v omezeném čase stihli poměrně hodně, ale i tak pouhý zlomek toho, co tyto parky nabízí. Pro návštěvu v plné sezoně se určitě vyplatí popřemýšlet o zakoupení „předbíhací „ vstupenky.

Odjeli jsme se ubytovat, poté jsme vyrazili na nákupy. Dojeli jsme do outlet centra a vrhli se do nakupování. Když nabízejí džíny Levi´s za 25 USD, kdo by odolal. Po nákupním „šílenství“ jsme se navečeřeli a vrátili se do hotelu.

Ráno jsme se vydali směr Tampa. Na oběd jsme si zašli již v Tampě, na molu kam prý chodíval i Waldemar Matuška, v době kdy poblíž bydlel. Po obědě nás čekala práce, v našem případě prohlídky hotelů na pláži. Hotely jsme si prohlédli, ubytování v nich je kvalitní, leží přímo u pláže, a s klidným srdcem je lze doporučit.

Večer nás čekala návštěva zápasu NHL Tampa Bay Lightning v Vancouver Canucks, tak jsme se cestou zpět do hotelu zastavili v nákupním centru, abychom si koupili nějaké suvenýry v barvách domácího týmu.
florida_2008_-_tampa_bay_12_400florida_2008_-_tampa_-_nhl_38_400florida_2008_-_tampa_-_nhl_32_400

V hotelu jsme se jen ubytovali a rychle jsme vyrazili na hokej, vstupenky jsme si koupili na vrchní prstenec za krásných 12,50 USD. V zápase jsme si všímali především našich hokejistů v čele s Václavem Prospalem. Zápas byl prokládán diváckými soutěžemi, oslavami veteránů z válek a podobně. Americké publikum zde na Floridě do hokeje není příliš zapálené, nejvíce je bavili především rvačky. Ale zase jsme díky tomu mohli navštívit zápas za cenu odpovídající naší extralize, v hokejově vyspělých městech bychom si museli notně připlatit.

Ráno jsme z Tampy vyjeli zpět do Miami, tentokrát podél pobřeží Mexického zálivu. Záliv Tampa Bay jsme překonali po úchvatném Sunshine Skyway Bridge. Po cestě jsme se krátce zastavili u nejmenšího poštovního úřadu v Ochopee, měli zrovna zavřeno, tak jsme se jen vyfotili před ním. Protože jsme bohužel neměli čas na návštěvu NP Everglades, odbočili jsme z hlavní silnice a jeli pomalu po vedlejší cestě, která již vedla bažinami, kde jsme sledovali při několika zastávkách aligátory. Po návratu na na hlavní silnici jsme již ujížděli přímo na letiště v Miami, odkud jsme měli plánovaný přelet do Cancunu na 2. část naší inspekční cesty.

Po týdnu jsme se z Cancunu vrátili zpět do Miami, abychom si tentokrát prohlédli nabízené hotely v tomto městě. Kvalitou byly hotely srovnatelné s hotely v Tampě, jen okolí bylo jiné. V Miami podél pláže již mnoho let vyrůstají nové výškové budovy, které nahrazují původní zástavbu. Po prohlídce hotelů jsme si krátce projeli Miami, zastavili se u oblíbeného Wall Martu na poslední nákupy a pak už jsme se vydali směr letiště a zpáteční let do Evropy a domů do Prahy.

Rady na cestu : pokud si nevyberete poznávací zájezd a chcete se po Floridě pohybovat po vlastní ose, je třeba si zapůjčit automobil. Florida má naštěstí nějnižší ceny půjčovného z celých Spojených států, auto lze zapůjčit již od cca 3200 kč/týden.  Stravování je nejčastější v řetězcích rychlého občerstení, at již u nás známých Mc´Donalds či KFC, tak i mnoha místních. V rúzných řetezcích naleznete i klasičtější restaurace, at již steakhausy či oblíbené buffety ( typ sněz co můžeš). Ceny jsou zhraba 4-6 USD za menu ve fastfoodu, 8-11 USD za návštěvu buffetu (čínské jsou levnější), 18-30 USD za steak, atd. Samozřejmě můžete navštěvovat i "normální" restaurace, ale ceny jsou zde vyšší. Ubytování v motelech podél hlavních silnic seženete již za 40-60 USD za pokoj, ceny hotelů na pláži jsou samorřejmě vyšší a vyplatí se je objednat v předstihu než na místě za pultové ceny. Nákupy, na Floridě jsou snad neustále nějaké výprodeje, takže se vyplatí nákupy především značkového oblečení. levnější je i elektronika,ale je na uvážení každého zda se mu vyplatí případné komplikace při reklamaci vad.

Doporučení : Floridu doporučujeme navštívit především v jarních měsících, kdy není takové horko, ale počasí umožňuje jak opalování tak i koupání, a teploty jsou příjemné i pro poznávací cesty, v létě a na podzim hrozí hurikány, které by mohli nepříjemně narušit Vaši dovolenou, v zimě pak přeci jenom není vody dostatečně teplá a i teplota vzduchu kolísá. Florida je vhodná pro kombinaci poznávacích cest a odpočinku na plážích. Kromě výše uvedených atraktivit stoí určitě za návštěvu zmiňovaný NP Everglades a ostrůvky Keys se silnicí Overseas Highway.

Poznávací a pobytové zájezdy na Floridu si můžete vybrat zde, pobyty v naturistických centrech pak zde

Upozornění : pro cesty do USA je třeba cestovní pas s platným vízem či nový biometrický pas s povolením ESTA